In linii mari, atunci cand se vorbeste despre SEO, este bine cunoscut faptul ca acest concept se refera la optimizarea motoarelor de cautare. Mai exact, aceasta optimizare este de fapt algoritmul creat pentru un anumit motor de cautare ce este capabil sa ofere un top al cautarilor in functie de preferinte, cunoscut si sub denumirea de listare organica.

Asadar, SEO este folosit ca proces pentru optimizarea continutului online oferit de cautarea facuta intr-un motor de cautare, prin intermediul anumitor cuvinte cheie.

Intrand tot mai mult in detalii in ceea ce priveste acest subiect, SEO este despre motorul de cautare si utilizatorul acestuia. In cazul in care esti un creator de continut care tocmai a redactat un articol despre “Cele mai cautate masini in anul 2020” si-ar dori ca acesta sa apara in topul rezultatelor pentru cautarile care includ cuvintele cheie “masini 2020”. Cu alte cuvinte, SEO este doza de originalitate pe care trebuie sa o evidentiezi in articolul scris de tine daca iti doresti ca Google si restul motoarelor de cautare sa iti includa lucrarea in topul rezultatelor.

Cum functioneaza algoritmul motoarelor de cautare?

La fiecare cautare pe un motor de cautare (cel mai utilizat este Google) exista un algoritm care lucreaza in timp real pentru a oferi cele mai bune rezultate. Mai exact, algoritmul folosit de Google scaneaza prin indexare milioane de pagini pentru a putea gasi cele mai bune rezultate pentru cautarea ta. Cu toate ca Google nu a facut niciodata public algoritmul folosit si modul acestuia de functionare, totusi este bine cunoscut faptul ca paginile web sunt clasate conform:

Relevanta

Google cauta prima data paginile care sunt cele mai apropiate ca si continut de cuvintele cheie din cautarea ta. Cu siguranta nu ti-ai dori sa cauti “imbracaminte femei” si sa primesti ca rezultate pagini web despre “vremea in Bucuresti”.

Autoritate

Motorul de cautare pune o mare importanta pe a face diferenta intre continutul calitativ si cel folositor. Unele pagini web pot fi caracterizate ca autoritare si relevante, insa daca nu sunt si folositoare, nu se vor afla in topul cautarilor.

Utilitate

Google determina care sunt cele mai exacte si de incredere pagini web, iar pentru a putea face acest lucru, cauta cate alte linkuri fac trimitere la alte aogini web.asadar, clasamentul cel maiu inalt il va avea pagina web cu cele mai multe linkuri.

Ai nevoie de ajutorul unor specialisti in SEO?

Sfaturi pentru optimizarea SEO a propriului tau website

Pentru orice proprietar al unui website, indiferent de continutul publicat, cel mai mare obiectivl este acela de a avea cat mai multi vizitatori sau utilizatori. De aceea tehnicile pentru optimizarea SEO a continutului publicat in cadrul acestuia sunt esentiale.

1. Cu totii ne-am confruntat cu autoritatea scazuta a unui nou website

Cu totii ne-am confruntat cu autoritatea scazuta a unui nou website

Chiar daca te afli printre administratorii unui website nou aparut si inca nu te bucuri de un trafic ridicat si de utilziatori, esti totusi pe calea cea buna. Poti incerca sa gasesti o pagina web mai interesanta si usor de atras atentia de pe websiteul tau si sa o promovezi. Totusi ar trebui sa tii cont de folosirea unor cuvinte cheie nu foarte competitive.

2. Inspira-te de la competitori

Este vorba mai bine spus de cat de bine reusesti sa faci research de cuvinte cheie pentru website-ul tau. Informeaza-te care sunt cuvintele cheie care mentin paginile competitorilor tai in viata si foloseste-te impreuna cu continutul publicat de tine, acolo unde este cazul.

3. Foloseste-te de topul deja creat de cautari

Pentru tema continutului pe care iti doresti sa il promovezi, poti incerca sa verifici care este primul rezultat in topul cautarilor pentru aceasta, apoi acceseaz-o si verifica in ce mod si ce cuvinte cheie au fost utilizate in cadrul paginii web.

4. Cauta care sunt lipsurile in continutul website-ului tau

Lipsurile din cadrul continutului sunt chiar acele cuvinte cheie pentru care competitorii tai sunt foarte usor promovati, spre deosebire de tine. Din fericire, acestea pot fi gasite cu usurinta prin intermediul raportului “Content gaps” din cadrul Ahrefs site explorer.

5. Gaseste care sunt intrebarile cele mai dese si ofera raspunsuri pentru ele

Informarea este o activitatea deosebit de importanta mai ales pentru website-ul pe care il administrezi. Daca-ti doresti ca paginile web ale lui sa se afle in topul cautarilor, afla care sunt cele mai dese intrebari formulate de utilizatori si ofera un continut ce contine raspunsul la ele.

6. Foloseste optimizarea paginilor prin intermediul video-urilor

Recent, materialele video au devenit unele dintre cele mai valoroase optiuni de content. Nu ar trebui sa lasi limitarea bugetului sa te tina departe de obtinerea unui trafic crescut de vizitatori pe website-ul tau. Exista o sumedenie de optiuni atunci cand vine vorba de materiale video.

7. Incepe sa-ti creezi propria identitate

Daca esti un nou venit in zona de administrare a unui website, este foarte greu sa te compari cu o persoana care detine unul de peste 10 ani si are un trafic de utilizatori extrem de crescut. De aceea este bine sa incepi prin a crea un content original si de calitate, care nu mai este intalnit pe internet.

8. Creeaza un continut pe intelesul tuturor utilizatorilor

Indiferent care este zona ta de expretiza, pentru care ai hotarat ca vei publica anumite informatii, este necesar sa tii cont de faptul ca vizitatorii paginilor tale web pot fi atat experimentati, cat si amatori. Nu iti doresti sa indepartezi niciuna dintre aceste categorii de pe website-ul tau, asa ca gandeste-te de la bun inceput sa creezi un continut pe intelesul tuturor.

9. Parerile clientilor nu se demodeaza niciodata

Parerile clientilor nu se demodeaza niciodata

Majoritatea website-urilor cu un trafc mare de utilizatori folosesc parerile clientilor pe paginile lor. Poti crea o strategie de obtinere a review-urilor pentru diferite informatii oferite sau produse vandute de tine, iar algortimii motoarelor de cautare le vor folosi pentru a atribui un grad mai ridicat continutului pentru valorile de conversie.

10. Stabileste strategia SEO inca de la inceput

Atunci cand iti creezi website-ul, este bine sa tii cont de parerea unui expert inca de la inceput, mai ales cand este nevoie sa creezi si versiunea pentru mobil.

11. Gandeste mai departe de cuvintele cheie exacte

Desigur, este important sa folosesti in continutul publicat de tine cuvinte cheie care sa iti aduca vizitatori, insa nu trebuie sa le folosesti in mod exact pe cele deja existente. Google este capabil sa inteleaga entitati si relatii intre aceste cuvinte cheie.

12. Foloseste un domeniu scurt pentru website-ul tau

Alege un nume de domeniu scurt, de maxim 15 caractere atunci cand iti creezi un website. In acest mod, va fi mult mai usor de retinut de catre un spectru mai larg de persoane.

13. Gaseste toate variatiile site-ului tau

Inainte sa incepi sa pui bazele website-ului tau, cauta mai intai pe motoarele de cautare cate variatii ale acestuia exista deja.

14. Nu permite linkuri de spam pe website-ul tau

Este deosebit de important sa creezi o experienta placuta pentru fiecare persoana care iti viziteaza paginile web. De aceea este bine sa interzici de la bun inceput linkurile de spam pe site.

15. Linkurile platite sunt impotriva vointei lui Google

Linkurile platite sunt impotriva vointei lui Google

Daca ai facut donatii sau acte de caritate pentru anumite institutii doar pentru a primi un link pentru pagina ta web, ar trebui sa stii ca acest lucru este impotriva instructiunilor SEO ale Google..

16. Evita si linkurile de manipulare

Tot de la inceputuri ar trebui sa tii cont si de faptul ca Google nu este de acord nici cu construirea website-urilor pe baza unor linkuri riscante. Asadar, in cazul in care sunt detectate linkuri catre pagini web ce promoveaza manipularea in masa, este foarte posibil ca Google sa devalorizeze toate linkurile tale folosite ca trimiteri, nu doar pe cele rele.

17. Stai aproape de relevanta continutului tau

Atunci cand alegi linkurile pentru trimiteri este foarte important sa le pastrezi pe acelea care au o relevanta mare pentru continutul publicat de tine. Nu te avanta prea tare sa folosesti linkuri din toate domeniile doar pentru a fi mai multe.

18. Creeaza o structura a linkurilor

In general, in cadrul continutului publicat, header-ul si footer-ul nu ar trebui sa aiba prea multe trimiteri. In schimb daca vei crea o structura de linkuri in cadrul corpului textului tau, Google va avea posibilitatea de a naviga mult mai usor in cadrul website-ului tau.

19. Evita folosirea linkurilor de “iesire”

Acestea au fost create initial pentru a identifica linkurile platite. Astazi majoritatea sunt folosite pentru a identifica linkurile de trimite de o calitate slaba.

20. Nu face trimitere la linkuri catre forumuri

Nu face trimitere la linkuri catre forumuri

La fel ca trimiterile catre sponsorizari, reclame sau editii de presa, linkurile catre forumuri si comentarii din cadrul acestora nu sunt niciodata binevenite.

21. Gandeste-te la o strategie de trimiteri interne

Atunci cand folosesti linkuri interne, nu este nevoie sa faci trimiterile folosind propriile cuvinte cheie. Este de ajuns ca tot continutul din vecinatatea link-ului sa fie relevant cu principalele tale cuvinte cheie.

22. Nu gazdui postari doar pentru linkuri

Chiar daca gazduirea postarilor poate fi o metoda buna de a crea un continut interactiv si original, nu face acest lucru pentru linkuri de trimitere.

23. Creeaza continut conform topicului, nu cuvintelor cheie

Gandeste continutul de pe website-ul tau in materie de topic, nu de cuvinte cheie. Audienta ta isi doreste sa vada un anumite subiect dezbatut, nu doar niste cuvinte cheie.

24. Scapa de continutul neinformativ

Acesta nu face nimic rau paginilor tale web, insa poate scadea nivelul calitatii acestuia. Continutul bine dezvoltat este dovedit ca ofera un grad mai mare de cautare pe motoarele cautare, chiar daca nu poate garanta succesul mereu.

25. Scapa de continutul duplicat

Daca vei sterge tot continutul duplicat de pe website-ul tau, cu siguranta va creste calitatea acestuia.

26. Identifica paginile cu continut invechi

De cele mai multe ori, continutul publicat cu mult timp in urma este posibil sa mai aduca trafic pe website-u tau. Verifica aceste pagini vechi si recreaza-le intr-un format mai fresh si mai actual, dar si cu un continut mult mai relevant.

27. Creeaza pagini de tip FAQ

Acestea sunt o combinatie win-win pentru cititorii tai si pentru gradul de cautare pe motoarele de cautare. Petrece ceva timp pentru a identifica anumite cuvinte cheie in cadrul acestor pagini. Poti obtine o mai buna expunere prin redefinirea frazelor cheie mai lungi in cuvinte mai scurte.

28. Remodeleaza-ti continutul

Acest sfat nu este garantat 100% ca iti va aduce succesul, insa este o metoda foarte des folosita in ultimul timp. Gandeste-te la continutul deja creat si la cum ai putea sa il refaci prin intermediul unui video, undei prezentari, unui slide-show sau infografic.

29. Nu te opri din editat si verificat

Nu te opri din editat si verificat

Atunci cand scrii continut pentru website-ul tau, asigura-te ca l-ai editat cum trebuie si ca ai verificat sa nu contina erori gramaticale sau alte greseli. Acestea iti vor afecta negativ pozitia in topul cautarilor si le va oferi cititorilor tai o experinta negativa sau iti vor micsora gradul de credibilitate.

30. Foloseste instrumente pentru creare de continut

Atunci cand te gandesti la urmatoarea idee pentru continutul pe care vrei sa-l faci, foloseste instrumente precum Buzzsumo pentru a vedea cum scriu ceilalti competitori ai tai.

31. Continutul vechi iti poate afecta pozitia in top

In mod regulat este bine sa faci verificari asupra continutul tau mai vechi de pe website pentru a determina daca este nevoie sa il refaci sau sa scapi de el.

32. Verifica situatia din cache

Atunci cand lucrezi cu influenceri sau alte persoane pe care le platesti sa iti promoveze continutul, poti verifica perioada de timp cand paginile lor au fost ultima data accesate de crawlere. In cazul in care rezultatul indica mai mult de o luna, salveaza-ti continutul pentru altcineva.

33. Foloseste modul conversational

Este foarte important sa folosesti modul conversational in cadrul redactarii pentru a creste in topul cautarilor vocale de pe motoarele de cautare.

34. Redacteaza descrieri originale

Redacteaza descrieri originale

In cazul in care administrezi un magazin online sau chiar o platforma comerciala, asigura-te ca ai folosite descrieri originale pentru produsele tale si ca nu sunt copiate din alte parti. Duplicatele te pot conduce pe o pozitie nefavorabila in topuri si pot scadea credibilitatea utilizatorilor.

35. Scapa de cuvintele cheie “canibale”

In cazul in care detii multiple pagini web care ofera aproximativ acelasi continut, ia in considerare combinarea acestora in cadrul unei pagini gigant pentru a evita confundarea celor doua pagini distincte.

36. Analizeaza-ti in mod constant continutul

Mereu te-ai intrebat de ce competitorii tai au traficul mai ridicat decat tine pentru acelasi tip de continut sau pe aceeasi tema? Fa-ti research-ul temeinic si gaseste care sunt lipsurile din continutul tau si cum poate fi acesta imbunatatit.

37. Personalizeaza experienta utilizatorilor tai

In functie de vizitele pe care deja le-ai avut pe website, creeaza continut atat pentru vizitatori noi cat si pentru cei care s-ar putea intoarce pe paginile tale.

38. Concentreaza-ti continutul si pe informatiile de interes local

Pentru administratorii care doresc sa isi puna pe picioare website-ul abia finalizat, ar avea un boost daca ar publica informatii de interes local pentru persoanele interesate.

39. Creeaza planuri de calatorii

In cazul in care detii o afacere locala, un avantaj deosebit l-ar avea website-ul tau daca ar contine planuri de calatorii. Pentru asta poti profita de feature-ul de la Google – Google’s Knowledge Graph.

40. Colecteaza cat mai multe review-uri

Colecteaza cat mai multe review-uri

Ar fi in folosul tau sa implementezi o strategie prin care sa obtii cat mai multe recenzii. De obicei, majoritatea oamenilor, consulta mai intai parerile clientilor existenti inainte de a face o achizitie sau de a apela la serviciile noi aparute.

41. Optimizeaza locatia website-ului tau

In cazul in care website-ul tau se concentreaza pe un business local sau pe comert este foarte important sa folosesti Google My Business pentru a optimiza locatia si a creste numarul de accesari si de vanzari.

42. Implementeaza locatiile multiple

Tot in cazul magazinelor si a business-urilor locale, este foarte important sa oferi informatii despre fiecare locatie in parte, precum si numele, adresa si numarul de telefon. Acest lucru va creste gradul de incredere al clientilor.

43. Utilizeaza paginile regionale

In cazul in care activitatea desfasurata si publicata pe website-ul tau este intalnita pe teritoriul mai multor orase, este esensial sa utilizezi paginile regionale pentru a te focusa pe experienta utilizatorului si posibila sa reintoarcere pe paginile tale.

44. Intotdeauna adauga imagini de prezentare

Mereu imaginile sunt cele care capteaza privirile de prima data, atat in cazul paginilor web cat si in cazul articolelor. De aceea, pe paginile de prezentare a businessului sau a magazinului tau poti include imagini de prezentare atat pentru interiorul cat si pentru exteriorul locatiei. Acestea vor putea atrage mult mai multi vizitatori.

45. Optimizeaza pentru cautarile de tip “langa mine”

Creeaza-ti strategii pentru continutul publicat de tine conform posibilelor cautari vocale, care au devenit din ce in ce mai cunoscute si des intalnite. Gandeste-te sa adaugi cuvinte cheie precum “in apropiere” sau “langa mine” in strategia ta de SEO sau chiar in cadrul continutului.

46. Lucreaza la identificarea paginilor “de plecare”

Verifica si retine care sunt paginile accesate de catre vizitatorii tai care au fost cel mai usor parasite. Informeaza-te care este motivul pentru care acestia pleaca de acolo si ia in considerare revizuirea acestor pagini pentru a creste timpul de vizitare a utilizatorilor pe website-ul tau.

47. Verifica daca exista scaderi bruste ale traficului

In cazul in care observi o scadere brusca a traficului de vizitatori pe website-ul tau, acest lucru s-ar putea datora unor modificari in algoritmul de oferire a rezultatelor de cautare sau a unei actiuni manuale. Verifica-ti emailul si Google Search Console pentru a vedea daca ai primit vreo notificare in legatura cu unele modificari.

48. Monitorizeaza competitia

Totodata, o scadere brusca a traficului se poate datora pierderii valorii unor cuvinte cheie. Verifica in mod constant daca exista competitori care au inceput sa obtina o pozitie buna in clasamentul cautarilor pentru cuvinte cheie similare cu ale tale.                 

49. Adauga versiunile de www si non-www ale website-ului tau

In cazul in care esti la inceput si trebuie sa faci setarile pentru Google Search Console pentru prima data, este foarte important sa nu omiti pasul de a adauga si versiunea de www si pe cea fara www ale website-ului tau. La final poti alege varianta preferata.

50. Nu uita de sub-domenii

Tot in cadrul Google Search Console ai posbilitatea de a adauga toate subdomeniile site-ului tau. Si acesta este un pas care ar trebui realizat cu strictete pentru ca toate detaliile sa fie incarcate.

51. Rescrie metadescrierile

Google Search Console sofera detaliile in timp real deosebit de importante atunci cand vine vorba de traficul pe website-ul tau. in cazul in care raporturile afiseaza o scadere a click-urilor de pe paginile web administrate de tine, ar trebui sa iei in considerare verificarea tuturor meta descrierilor existente si rescrierea lor.

52. Creeaza tablouri de bord personalizate

Timpul este un element esential in orice domeniu. De aceea ti-ar putea fi de ajutor crearea unor tablouri de bord personalizate in cadrul Google Analytics sau Google Data Studio pentru a vedea strict detaliile care iti sunt necesare tie, odata ce te-ai logat.

53. Fara insight-uri, numerele nu au semnificatii

Cel mai indicat ar fi sa incepi optimizarea paginilor web prin a luat in considerare care este cu exactitate contextul datelor pe care doresti sa le analizezi. Foloseste-te de continutul raportelor de analiza pentru a evalua cei mai potrivitii indicatori.

54. Oricine isi doreste sa obtina cat mai multe clickuri

Twitter Cards este posibil sa fie cea mai buna oportunitate pentru URL-ul website-ului tau de a obtine cele mai multe click-uri si asadar cele mai multe vizite.

55. Vizibilitatea pe Facebook ti-ar putea fi de folos

Vizibilitatea pe Facebook ti-ar putea fi de folos

Uneori nu este de ajuns doar sa apara anumite postari pe platforma Facebook care sa includa URL-ul website-ului tau, ci trebuie sa aiba un anumit aspect pentru a fi cat mai vizibila. Pentru asta vei avea nevoie sa adaugi Open Graph Markup.

56. Construieste-ti profilul de Instagram

In special pentru website-urile care gazduiesc magazine online sau chiar alte tipuri de businessuri, este foarte important ca imaginea acestora sa apara si pe Instagram. In prezent Instagram si Facebook ofera posibilitatea utilizatorilor de a sincroniza toate datele lor, asadar este momentul sa profiti de aceasta ocazie.

57. Investeste in serviciile pentru clienti pe Facebook

Cu siguranta nu este cel mai original sfat insa este unul foarte folosit de catre majoritatea administratorilor de website-uri si care ofera o experienta placuta. Mai exact este vorba despre chatbotii si mesajele automate pe paginile de Facebook ale website-ului tau care va oferi o comunicare mai buna cu vizitatorii tai.

58. Incearca si feature-urile de la Linkedin

Platfroma Linkedin nu mai este acum bazata doar pe profilul candidatilor la anumite joburi. asadar este timpul sa incerci si oprtunitatile oferite de acesta mai ales faptul ca Linkedin ofera acum posibilitatea de a tine evidenta tuturor vizitelor userilor care provin de la continutul tau publicat in mod sponsorizat.

59. Utilizeaza Playlisturile de la Facebook

Platforma Facebook se afla in continua dezvoltare si extindere pentru toti utilizatorii ei, nu doar pentru persoane. Asadar, pagina de Faceook care coincide cu website-ul pe care iti doresti sa il optimizezi ar trebui sa contina si un playlist. Poti incerca un astfel de feature de pe Facebook pentru a obtine cat mai multe vizite pe propriul site.

60. Exploreaza si platforma Reddit

In prezent Reddit este cunoscuta ca fiind a 7-a cea mai vizitata din statele Unite. Poate ca in timp vei descoperi ca aceasta este locul perfect unde ar trebui sa capete vizibilitate si website-ul tau. Poti incepe prin a testa cum functioneaza continutul tau sponsorizat.

61. Utilizeaza functia de Geotarget pe Facebook

In cazul in care website-ul pe care doresti sa il optimizezi este de fapt imaginea unui brand, este foarte folositor sa folosesti functia de Geotarget in cadrul postarilor Live de pe Facebook pentru a include sau exclude locatii specifice.

62. Intotdeauna semnaza contracte

Intotdeauna semnaza contracte

Lucrul cu influenceri sau persoane foarte cunoscute pentru promovare este chiar indicat. Insa sfatul specialistilor este ca, mereu cand doresti sa apelezi la aceasta oportunitate, sa te asiguri ca este semnat un contract cu ambele parti implicate. In felul acesta vei sti sigur ca persoana in cauza intelege pe deplin asteptarile tale si tu pe ale ei.

63. Intelegerea procesului este un pas foarte important in SEO

Optimizarea SEO este un proces continuu. Majoritatea motoarelor de cautare isi imbunatatesc algoritmii aproape zilnic. Asadar, anumite tehnici SEO care functionau perfect acum un an, este posibil ca in prezent sa fie inutile. Asadar, pentru a avea succes atunci cand vine vorba de SEO, trebuie sa intelegi ce este mai bine pentru paginile tale web si sa eviti folosirea unor tehnici invechite.

64. Rezultatele nu se vor vedea peste noapte

Probabil ca multi administratori de webiste ar crede ca SEO este un joc intre ei si Google. De fapt este un joc al rabdarii. De cele mai multe ori optimizarea traficului de pe un website pentru a fi in topul cautarilor necesita timp, iar de cele mai multe ori, rezultatele se pot vedea peste noapte. De cele mai multe ori incepatorii se asteapta sa aiba rezultate foarte repede, iar in felul acesta pot fi descurajati si nu vor mai avea nicio evolutie.

65. Stai departe de “rezultate SEO garantate”

In cazul in care iti doresti sa apelezi la persoane externe care sa te ajute cu optimizarea SEO, ar fi cel mai bine sa te feresti de orice anunt poate contine ceva similar cu cuvintele “rezultate SEO garantate”. Nu este nimic mai gresit decat a spune ca poti obtine rezultate SEO garantate in orice motor de cautare. In general acele persoane care incearca sa te convinga de acest lucru, nu fac decat sa iti ia banii, fara a-ti oferi un rezultat.

66. Nu este cazul sa supra optimizezi

Supra optimizarea este una din greselile facute de persoanele aflate la inceput de drum in acest domeniu si pe care ar trebui sa o eviti, odata ce ai citit acest articol. Nu incerca sa creezi cuvinte cheie sau linkuri de trimitere folosind aceleasi ancore dn text. De obicei Google penalizeaza paginile web care nu au un aspect natural.

67. Publica un continut remarcabil

Contentul este cel mai important element de pe website-ul tau. Fara un continut bun este imposibil sa te faci remarcat in topurile de cautare de la Google. articolele publicate de tine pe paginile web este foarte important sa fie foarte bine scrise si sa aiba valoare pentru cititori. Google ofera incredere mai ales continutului mai lung, care primeste foarte multa atentie, mai exact comentarii.ar trebui sa tii cont si de faptul ca articolele foarte scurte care nu aduc niciun element de noutate pe website-ul tau pot fi penalizate de Google Panda.

68. Concentreaza-te pe cititori, nu pe motoarele de cautare

Inainte sa publici un anumit continut pe website-ul tau, gandeste-te la ceea ce si-ar dori oamenii sa citeasca, deci scrie intotdeauna avand cititorii ca motiv principal. De foarte multe ori se intampla ca anumite articole sa fie scrise numai cu scopul de a obtine un clasament cat mai bun in topul cautarilor, insa ajung sa fie supra optimizate. Mult mai eficient este sa folosesti un ton prietenos si natural in continutul scris de tine.

69. Publica un continut nou in mod constant

Daca isi vei face o retina din publicarea unui continut ce presupune ceva nou in mod constant sau chiar zilnic, Google iti va indexa paginile web mult mai des si in felul acesta vei obtine mai multa autoritate.Cu un continut nou zilnic vei avea mai multe sanse sa fii remarcat pentru cuvinte cheie noi.

70. Transforma-ti website-ul in unul user friendly

Transforma-ti website-ul in unul user friendly

Inca de la inceput ar trebui sa iti structurezi website-ul intr-un mod organizat, care sa il faca sa fie intuitive si usor de navigat. Ultimul lucru pe care ti-l doresti este ca vizitatorii tai sa nu stie unde pot gasi continutul publicat de tine. Creeaza un sistem de navigare unde sa adaugi toate linkurile ca trimitere la cele mai bune articole ale tale.

71. Imbunatateste viteza de incarcare a website-ului

Viteza de incarcare a website-ului tau este un factor important in clasificarea aceastuia. Chiar daca nu este unul critic, este unul demn de luat in considerare in cazul in care isi doresti ca vizitatorii lui sa aiba o experienta cat mai placuta si sa revina pe paginile tale. Unele pagini web care se incarca in mai mult de 5 secunde pot fi clasificate ca website-uri cu viteza mica de catre Google. Poti folosi cu incredere Google Pagespeed Insights pentru a obtine sugestii de optimizare.

72. Creeaza un URL cat mai user-friendly

Desigur, este important sa adaugi principalele cuvinte cheie ale website-ului tau in cadrul URL-ului, insa nu face unul prea lung. Cele scurte sunt de obicei si cele mai potrivite pentru distribuirea pe platform de social media. Ca regula generala, un URL cu mai mult de 4 “-” este posibil sa arate ca unul de spam. Un bun exemplu pentru un astfel de URL este: website.com/improve-seo-traffic

73. Foloseste titluri unice si relevante pentru continut

La fel ca orice altceva de pe website-ul tau. Este foarte important ca titlurile publicate sa fie unice. Adauga mai ales principalele tale cuvinte cheie in cadrul lor. Clasamentele bune in topul cautarilor pentru articole care nu contin principalele cuvinte cheie in cadrul lor sunt situatii foarte rare. In general acestea trebuie sa atraga atentia cu mai putin de 55 de caractere.

74. Adauga o harta de navigare pe website

De cele mai multe ori sitemap-urile ajuta motorul de cautare Google sa gaseasca mult mai usor paginile web ale tale si sa le indexeze. In cazul in care website-ul tau are peste 100 de pagini web, acesta este un lucru esential. Exista numeroase instrumente care sa te ajute sa creezi un sitemap, mai ales unele pluginuri de WordPress.

75. Adauga linkuri de trimitere relevante si potrivite

Backlink-urile reprezinta un alt element critic pentru SEO. Fara acestea, paginile web pe care tu ai publicat un anumit continut, vor fi pierdute undeva intre paginile 10-20 in cadrul rezultatelor de cautare. Nu este nevoie sa pierzi timpul pentru a crea backlinkuri nefolositoare de pe website-uri care nu reprezinta incredere. In schimb este bine sa incepi sa creezi backlinkuri de pe alte pagini web care prezinta o anumita autoritate.

76. Monitorizeaza intotdeauna backlinkurile adaugate

Monitorizarea backlinkurilor este la fel de importanta ca adaugarea lor. Poti folosi in acest caz Monitor Backlinks pentru a putea vedea atunci cand se schimba statusul unui astfel de link adpugat de tine. Cei mai multi incepatori care doresc sa faca optimizarea website-urilor lor uita sa verifice statusurile linkurilor de trimitere adaugate in cadrul continutului lor, iar aceasta greseala poate costa mult avand in vedere topul cautarilor.

77. Invata cum sa te protejezi de atacurile de SEO

Din pacate, atacurile SEO au devenit din ce in ce mai comune si mai des intalnite. Acest lucru se intampla atunci cand competitorii tai isi doresc sa iti penalizeze website-ul cu o clasare mai jos in topul cautarilor. De cele mai multe ori un astfel de atac include construirea a peste 100 de backlinkuri de spam si de slaba calitate pentru paginile tale web. Asadar este esential sa monitorizezi in mod constant statusul backlinkurilor tale pentru a fi in siguranta. Monitor Backlinks este un instrument cate trimite in mod automat alerte atunci cand continutul unui website face trimitere catre o pagina web de-a ta.

78. Monitorieaza-ti propriile cuvinte cheie in cautarile din Google

Un alt sfat de SEO important pentru tine este sa te tii la curent cu progresul clasamentului cuvintelor tale cheie din Google. Acest lucru te va ajuta sa intelegi care dintre ele au functionat cel mai bine si care au dat cele mai bune rezultate pentru tine. Pentru asta poti folosi un ranking tracker tool pentru a vedea evolutia pozitiilor cuvintelor cheie utilizate de tine si cum au contat ele pentru traficul de vizitatori pe website-ul tau.

79. Nu te baza doar pe traficul de vizitatori de pe Google

Chiar daca Google este cel mai utilizat motor de cautare in prezent si este capabil de a aduce un trafic mare de utilizatori pe website-ul tau, nu ar trebui niciodata sa te bazezi 100% pe acest lucru. Gandeste-te ce s-ar putea intampla daca un update in algoritmul de cautare ar fi implementat si ar afecta website-ul tau. Asadar, este recomandat sa diversifici sursele tale de trafic si sa gasesti metode de a aduce utilizatori si de pe alte platforme.

80. Google Search Console este gata sa te ajute

Utilizarea instrumentului Google Search COnsole este obligatoriul pentru orice administrator al unui website. Acest tool gratuit de la Google ofera sfaturi si sugestii pentru imbunatatirea paginilor tale web. In cazul in care un anumit lucru nu se intampla asa cum ar trebui pe website-ul tau, tu vei fi primul care va afla.

81. Optimizarea SEO nu este niciodata “gata”

Foarte multi administratori de website-uri tind sa creada ca, la un anumit nivel optimizarea SEO este terminata si nu se mai concentreaza pe acest lucru. In acest moment competitorii pot oberva asta si pot profita de ocazie. Adevarul este ca optimizarea SEO nu se termina niciodata si orice detinator as unui websiite ar trebui sa stie care sunt mereu oportunitatile si tehnicile SEO care apar si cum pot fi ele folosite.

82. Evita utilizarea flash

Website-urile construite prin intermediul flash pot avea un aspect foarte frumos li pot fi interesante, insa nu sunt deloc folositoare pentru SEO. Google nu poate intelege Flash si Ajax iar acest lucru inseamna ca este imposibil sa indexeze continutul publicat de tine, in cazul in care ai ales folosirea acestora.

83. Optimizeaza imaginile folosite

Optimizeaza imaginile folosite

Este foarte important sa folosesti imagini pentru a ajuta cititorii tai sa iti inteleaga continutul cat mai bine. Adauga screenshoturi cu exemple pentru ideea descrisa, atunci cand este cazul. Fiecare imagine ar trebui sa aiba un nume relevant, alt tag si o descriere. De asemenea, imbunatatind SEO pentru imagini poti obtine un clasament mai bun in topul cautarilor de pe Google.

84. Nu tine cont de PageRank

PageRank este un instrument inutil in prezent. Google a incetat sa updateze acest toolbar si au anuntat ca nu vor avea in plan sa il imbunatateasca prea curand. Asadar PageRank pentru website-ul tau este irelevant. Cel mai potrivit este sa incerci sa imbunatatesti autoritatea acestuia prin linkuri de trimitere de o calitate mai mare.

85. Utilizeaza un TLD potrivit pentru site-ul tau

Cele mai des intalnite domenii pentru website-uri sunt .ro, insa din pacate majoritatea dintre ele au fost deja vandute, asadar poate fi o adevarata provocare sa gasesti un domeniu potrivit pentru website-ul tau. Alege un domeniu corect ca extensie pentru SEO si asigura-te ca te poti mentine in top in cadrul locatiei alese.

86. Imbunatateste-ti website-ul prin a-l face mobile friendly

Google are planuri serioase pentru a face majoritatea website-urilor existente in prezent sa fie mobile friendly. De asmenea, cel mai recent algoritm al Google pentru topul cautarilor de pe mobil include factorii de uzabilitate regasiti pe paginile web. Asadar, website-urile care au deja si versiunea pentru mobil vor fi clasate conform regulilor si pot fi chiar recompensate cu un clasament mai inalt in cadrul topului de cautare.

87. Foloseste cratima (-) in loc de undesrcore (_)

Atunci cand creezi URL-urile paginilor tale web, foloseste cratima in loc de underscore deoarece nu ti-ai dori ca Google sa considere cuvintele cheie scrise de tine ca fiind unul singur. asadar, algoritmii motoarelor de cautare vor considera „rochii de seara” ca fiind “rochiideseara”, iar acesta este un cuvant mai greu de citit. In general se tine cont si de acest aspect iar astfel poti obtine foarte usor o scadere in traficul de utilizatori.

88. Creeaza un meta titlu care sa atraga atentia

Un title tag este menit sa descrie pe scurt ceea ce pune la dispozitie domeniul tau. Acesta este de fapt o propozitie scurta care prezinta ceea ce se gaseste pe website-ul tau. Acesta va aparea in mai mult locuri, precum SERP, social media, pagini externe sau chiar in cadrul browserelor.

89. Utilizeaza meta descrierii pentru branduri

in cazul in care website-ul pe care il administrezi este menit pentru prezentarea unui brand, meta descrierile reprezinta acel scurt paragraf, care este afisat imediat sub meta titlu in cadrul SERP. acesta ofera posibilitatea de a face o imagine despre brand chiar inainte ca un utilizator sa viziteze website-ul tau si sa vada produsele pe care le oferi.

90. Nu uita sa incluzi locatii in cuvintele cheie

in felul acesta vei putea optimiza website-ul de prezentare a unui brand atat pentru cautarile locale cat si pentru clientii locali. Spre exemplu, in cazul in care oferi servicii de taximetrie in orasul Bucuresti, este de preferat sa oferi potentialilor tai clienti posibilitatea de a sti locatia in care sunt prestate acestea. asadar, continutul publicat de tine ar trebui sa contina cuvintele cheie “servicii de taximetrie in Bucuresti”.

91. Incearca sa mentii vizitatorii cat mai mult de paginile tale

Pogosticking este fenomenul care ar putea ajuta sau ar putea distruge locul pe care pagina ta web se afla in clasamentul Google. Ce este pogosticking? Este denumirea data pentru actiunea in care un utilizator realizeaza o anumita cautare pe Google, deschide pagina ta web si apoi merge din nou pe pagina principala pentru a deschide alta pagina web. Atunci cand se intampla acest lucru, Google nu poate intelege decat ca pagina ta web este nefolositoare pentru cautarea facuta si astfel o va muta mai jos in clasamentul cautarilor.

Insa, cum poti face utilizatorii sa ramana un timp indelungat pe website-ul tau? in primul rand foloseste foarte multe “bullets” si subtitluri. Un continut bine organizat este mult mai usor de citit, asadar nu ar exista motive ca pagina sa fie parasita prea curand.

92. Foloseste sugestiile de cuvinte cheie

Poate deja stiai acest lcuru, insa este un sfat demn de luat in considerare pentru momentele in care nu ai idei pentru cuvintele cheie pe care ar trebui sa le folosesti in urmatorul articol pe care doresti sa il publici. La fel ca in cazul motorului de cautare Google, aceste sugestii pentru cuvinte cheie la cautare pot fi folosite si pe alte platforme precum: Wikipedia, Youtube sau chiar Bing.

93. Adauga text pentru infografice, podcasturi sau videouri

Intr-adevar, continutul media este unul care in prezent poate realiza un trafic foarte mare de utilizatori sau trimiteri. Insa exista o foarte mare problema cu acestea, Google nu le poate intelege. De aceea, specialistii in SEO recomanda ca pentru optimizarea publicatiilor tale sa folosesti text sugestiv pentru continutul media de pe pagina ta web cu scopul de a ajuta motoarele de cautare sa inteleaga care este scopul imaginilor sau a videourilor postate de tine.

94. Obtine trimiteri de la publicatiile tale vizuale

in cazul in care esti genul de administrator de website care este pasionat de partea tehnica sau de crearea de continut vizual, nu ezita sa il publici pe paginile tale web. De cele mai multe ori alti administratori de webaite-uri vor face cu usurinta trimitere catre contentul tau vizual atunci cand il considera util.

95. Adauga “Ce este X?” in cadrul continutului tau

Adauga “Ce este X?” in cadrul continutului tau

Acesta este un alt sfat pentru optimizarea SEO demn de luat in considerare mereu. Atunci cand un utilizator cauta un anumit termen pe un motor de cautare, cel mai probabil acesta este interesat sa obtina o definitie sau o explicatie a acestuia. Asadar, in cazul in care ai decis sa publici un continut care explica sau descrie un anumit termen, este important sa adaugi sintagma “ce este X?” pentru a face mai vizibila publicatia ta.

96. Imbunatateste indicele organic CTR

Atunci cand doresti sa iti imbunatatesti indicele organic click through rate , exista posibilitatea ca mai multe persoane sa viziteze website-ul tau chiar prin intermediul cautarilor pe Google. specialistii in SEO sunt de parere ca factorul care ofera cele mai bune rezultate pentru acest indice este utilizarea de intrebari in cadrul continutului publicat.

97. Ofera posibilitatea de share a contentului tau

Bineinteles, daca isi doresti un trafic mare de utilizatori si vizitatori pe website-ul tau, nu uita ca pentru fiecare publicatie trebuie sa existe posibilitatea de a da share acestuia. Nu iti doresti ca vizitatorii tai sa fie descurajati din a da share articolului tau, asa ca trebuie sa te asiguri ca butonul este functional si cat mai vizibil.

98. Apeleaza la utilizarea studiilor de caz

Exista posibilitatea ca multi utilizatori care viziteaza continuul publicat de tine sa nu fie tocmai convinsi ca acesta ii poate ajuta sau ca le poate oferi niste informatii de incredere. De cele mai multe ori, ei nu vor sa vada informatia luata cu copy-paste de pe o pagina pe alta, ci doresc demonstratie. Asadar, este timpul sa apelezi la crearea unor studii de caz. Poti convinge astfel un numar mare de oameni folosind povesti interesante si date exacte in cadrul studiilor tale de caz inserate.

99. Ofera prioritatea continutului

Chiar daca in momentul de fata te pregatesti de publicarea unui content fresh care presupui ca va fi foarte apreciat de cititori, este bine sa tii cont si de tendintele actuale in materie de cautari. asadar, daca anumite cuvinte cheie sunt la mare putere in cadrul cautarilor in ultimul timp, este bine sa mai amani publicarea noului tau articol si sa te concentrezi pe a oferi mai multa vizibilitate continutului tau vechi care se potriveste cu cautarile tuturor.

Rezolva erorile de pe website in mod constant

100. Rezolva erorile de pe website in mod constant

Este necesar sa rezolvi toate erorile de SEO de pe website-ul tau ruland in fiecare saptamana un instrument bazat pe audit SEO. Chiar daca exista numeroare instrumente pe internet care pot face acest lucru, cel mai des utilizat este SEMrush deoarece ofera cele mai bune sfaturi din punct de vedere tehnic pentru imbunatatirea paginilor tale web.

101. Instaleaza certificatele SSL pentru website-ul tau

Google a confirmat in anul 2014 faptul ca certificatele SSL sau criptarile HTTPS sunt un must atunci cand vine vorba de clasamentul in topul cautarilor. asadar, daca esti la inceput de drum cu website-ul tau, este esential sa iei in considerare instalarea acestuia, nu numai pentru a mentine securitatea informatiilor facute publice de tine dar si pentru optimizarea SEO.

102. Imbunatateste informatiile din cadrul Google My Business

In cazul in care website-ul pe care il administrezi reprezinta prezentarea in mediul online a unui business, atunci este necesar ca pentru optimizarea acestuia din punct de vedere SEO sa oferi toate informatiile necesare in cadrul Google My Business.

103. Utilizeaza un cod HTML bine structurat

Utilizeaza un cod HTML bine structurat

Algortimul Google pentru motorul de cautare este capabil sa verifice si header tag-urile continutului publicat de tine. Asadar, pentru orice pagina acesta va lua in considerare asezarea header tagurilor precum “H1, H2..”, iar in functie de acestea va lua decizia daca are o structura usor de urmarit sau nu. Regula generala este sa folosesti un singur header principal H1 pentru o postare, dupa care, sub-headers – H2, H3 sub acesta. Avand in vedere faptul ca ele au fost create pentru a imparti textul pentru a fi mai usor de citit, este bine totusi sa nu abuzezi de ele.

104. Ofera atentie numarului de cuvinte

Specialistii in SEO au facut de mult descoperirea ca utilizatorii prefera in general un continut mai lung si mai consistent. Asadar este mult mai benefic pentru tine sa publici articole mai lungi pentru dezbaterea unor teme, decat unele scurte si la obiect.

105. Utilizeaza notificarile de pe social media

Acestea se refera mai ales la toate activitatile care au loc in ceea ce priveste continutul tau, insa nu se intampla direct pe website. Asadar, in aceasta categorie sunt incluse postarile pe Twitter, Facebook, Linkedin precum si distribuirile pe alte pagini. Prin intermediul notificarilor privind aceste activitati externe vei fi mereu la curent cu modul in care este facut public continutul publicat de tine.

106. Ofera utilizatorilor continut in mai multe limbi

Adaugarea continutului tradus si in alta limba poate schimba complet viziunea asupra website-ului pe care il detii. Conform acestor sfaturi, administratorii care au apelta la aceasta metoda si au tradus continutul lor, au avut o crestere a traficului de utilizatori cu minim 47%. Bineinteles acest sfat e posibil sa nu functioneze intotdeauna si in orice conditii, insa este bine sa tii cont de el. Mai mult de atat, traducerea paginilor mai depinde si de locatia in care te afli precum si de afacerea pe care o afisezi.

In concluzie, optimizarea SEO a website-ului pe care il detii este un element critic pentru orice afacere sau chiar pentru simple pagini web. Totusi, exista pe langa acestea, o multitudine de alte aspecte de care trebuie sa tii cont atunci cand incerci sa te situezi in topul cautarilor cu website-ul tau. Sfaturile pentru optimizarea SEO prezentate anterior nu pot garanta 100% cresterea traficului de vizitatori indiferent de situatie, insa sunt bune de luat in considerare deoarece cu siguranta vor avea un impact pozitiv asupra vizitatorilor website-ului tau.

Cu siguranta succesul nu vine peste noapte, insa respectarea catorva astfel de sfaturi de imbunatatire SEO vor insemna un pas in plus catre un loc mai inalt in clasamentul cautarilor in mod constant.